Tjejsnack v 45

JÄMLIKHET

Ämnet kommer från Linda J


♥ Vad är jämlikhet för dig?
Att alla är lika värda och behandlas på samma sätt oavsett kön, ålder, ursprung m.m.

Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
Nej. Jag tycker att det känns som om feminism inte längre står för jämställdhet, utan mer för "mansförtryck". Det har fått en annan betydelse. Men självklart tycker jag att alla borde behandlas lika.

Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?
Nej. Jag tycker att man ska få jobbet om man passar för det. Däremot finns det ju väldigt många smarta tjejer som ibland nedvärderas.

Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
Nja, inte vad jag kan komma på :)

Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
Ja, det tycker jag är en ganska bra sak.


Kommentarer
Postat av: Socker

Gaah jag måste bara påpeka. FEMINISM står INTE för mansfötryck, eller manshat. Det står för jämställdhet, och det är bannemej något vi måste sträva efter här i världen. Och att alla då bangar att vara för jämställdehet bara för att någon fått för sig att alla feminister springer omkring med orakade ben bränner männ och är allmänt snuskiga är ju fel. jag har feministiska åsikter, och JAG ÄLSKAR MÄNN !!

Datum: 2007-11-08 | Klockan: 00:08:12
URL: http://mooaa.blogg.se
Postat av: Agnes

självklart vill jag också ha jämställdhet. feminism är en bra grej men det känns som att det gått snett, och det känns inte längre som att det står för jämställdhet. jag menar heller inte att det är fel att vara feminist, det är helt upp till en själv om man vill vara det, och jag respekterar att du är det!!

Datum: 2007-11-08 | Klockan: 16:40:45
URL: http://enoimreh.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback