Utö

UTÖ 5-7 september

Onsdag
Först åkte vi tunnelbana, pendeltåg, buss och sen åkte vi båt. Vi åt lunch på båten. När vi kom fram till Utö gick vi till campingen och satte upp tälten. Under dagen hade vi lekar och gick på en promenad. Sen åt vi middag och på kvällen grillade vi korv.

           


Torsdag
Vi gick upp klockan 8 och åt frukost. Efter frukosten skulle vi paddla direkt. Det var lite svårt i början men sen var det jättekul! Efter lunchen jobbade vi med fördjupningarna och reportagen. Jag intervjuade en som jobbade på kajakuthyrningen. Vi fick också gå på ett gruvmuseum.

           


Fredag
Vi gick upp tidigt och packade ihop våra saker. Sen åt vi frukost och gjorde mackor till lunchen senare. Efter det tog vi ner tälten och sen gick vi till båten. Efter att vi åkt båt, buss, pendeltåg och tunnelbana var vi äntligen hemma. Jag var jättetrött!

           


Jag skrev inte så mycket, det här var absolut inte det enda vi gjorde. Om ni vill läsa lite mer om Utö-resan kan ni kolla på min kompis Sofias blogg och Rebeccas blogg :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback