Kelly Clarkson Konserten


Jag kom dit klockan kvart över ett. Då var det ungefär åtta personer där. Jag satte mig och lyssnade på musik och åt lite godis till Klara kom ungefär kvart i tre. Då spelade vi lite kort och hade det mysigt. Sen när klockan började närma sig fyra/halv fem åt vi middag. Vi åt färdiga mackor (som var äckliga) och drack läsk. Sen gick vi på toa och sminkade oss. Vi skrev KELLY i svart i pannan och ritade ett rött hjärta på båda kinderna. Vi var verkligen supersnygga! Det var några andra där i kön som vi pratade lite med. De hette Klara och Frida och var syskon. Klara hade vunnit en meet&greet med Kelly så jag var lite avis, haha. Sen när det var ungefär en timme kvar till insläppet började alla ställa sig upp och så. Och sen kom en vakt och sa att kön började på ett helt annat ställe så då kutade alla dit och jag lyckades ställa mig först i den kön! Fast Klara försvann men sen kom hon till mig som tur var.

Sen blev klockan halv sju och det var dags för insläppet. Alla blev helt galna och bara sprang. Först var man tvungen att visa vad man hade i sina väskor så att man inte tog in någon alkohol eller så och sen sprang man igenom några spärrar. Sen sprang jag och Klara till garderoben (fast alla vakterna skrek att man skulle gå och ta de lugnt) och lämnade våra jackor och en väska. Men medan vi lämnade våra saker där så hann ju såklart massa andra springa in till scenen så när vi väl kom dit så fick vi jättedåliga platser :( Då blev jag riktigt ledsen eftersom det var massa som köat mycket kortare än vi som fick bättre platser. Det tyckte jag inte var så bra... Men men, vi kom i alla fall på första raden långt ut på kanten. Sen gick jag och köpte en Kelly-tröja så då blev jag lite gladare, haha.

Klockan halv åtta kom förbandet. Jag kommer inte ihåg vad de hette men de kom i alla fall från Skåne och de var inte så bra direkt... De spelade ungefär fem låtar. Sen var det en paus och sen började konserten! Åh herregud, vad häftigt det var! Det var ett svart skynke som dolde halva scenen men sen drogs det undan och då satt Kelly där på en trappa och hade på sig sin långa röda klänning. Så viskade hon: "are you there, are you watching me" ur en av hennes låtar. Sen pang - så kollade hon framåt mot publiken och allt blev svart. Sen började musiken spela och Kelly syntes igen och då hade hon inte klänningen på sig längre. Sen sjöng hon några låtar och det var grymt bra! :) Sen kom ett nytt skynke för så att det bara var halva scenen igen och Kelly sjöng några ballader. Det var jättefint! Sen firades skynket upp igen och det var värsta stora teveskärmen bakom henne. Shit, det var så grymt coolt! Sen sjöng hon några fler låtar och jag var helt galen. Jag sjöng med och hoppade, skrek, vinkade och tog kort ibland när jag kunde :) Fick en del bra kort faktiskt. Sista låten hon sjöng var "Since U Been Gone"! Åh, det var helt underbart. Kelly verkligen rockade fett, haha... Basisten som hette Einar kastade ett plektrum som jag fångade! Jag blev jätteglad :) Sen efter konserten gick vi runt Annexet två varv och letade efter Kelly men vi hittade inte henne så vi gick tillbaka in och hämtade våra grejer ur garderoben och jag köpte ett program. Det var typ som en liten tidning med lite bilder på Kelly och så. Väldigt fin! <3 Gud, den här kvällen var så himla underbar. Det går knappt att beskriva hur jag kände när jag fick se Kelly live. Jag är så glad att jag fick uppleva det här! Thank God for Kelly, I love you <3

Bilder kommer kanske senare under veckan...

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback