Spiderwick vs Sweeney Todd

Under påsklovet har jag gått på bio två gånger, så jag tänkte skriva lite om vad jag tyckte om filmerna i fall ni tänker se nån av dem :)

Spiderwick


The Spiderwick Chronicles


Genre: Drama, Äventyr, Fantasy

Skådespelare: Freddie Highmore, Sarah Bolger, Nick Nolte m.fl.
Handling:
Familjen Grace lämnar New York för att flytta in i den övergivna släktegendomen Spiderwick. Men de knappt hunnit installera sig innan en rad märkliga saker börja hända. Snart inser de att godset är en förtrollade värld, fylld av fantastiska varelser, men även av onda troll, luriga andar och elaka orcher.

Jag tycker: Att den här filmen var ganska bra. Den var en typisk familjefilm som var ganska gullig och spännande. Helt okej film att se, men om du ska se den: vänta och hyr den istället för att se den på bio. Då blir den mycket mer prisvärd.

Betyg: 3,5/5


Sweeney Todd

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street


Genre: Drama, Thriller, Äventyr, Musik

Skådespelare: Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman m.fl.

Handling: Stephen Sondheims musikaliska berättelse om den orättvist dömde barberaren Sweeney Todd och påföljande hämnd blir film i Tim Burtons fantasifulla och visuellt originella händer.

Jag tycker: Att den här filmen var väldigt skum. Den var konstig och innehöll extremt mycket blod. Hela filmen gick i svart, vitt och rött. Den var en ganska annorlunda musikal, men ändå intressant. Jag kan inte bestämma mig om jag älskar den eller hatar den, men den är helt klart speciell. Det är ändå en sevärd film.

Betyg: 4/5


Kommentarer
Postat av: KLarauuch

hehe spiderwick va ju fett gullig jue!! ;)

Datum: 2008-04-06 | Klockan: 11:48:38



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback