Kap Verde del 2/2

Måndag 10/12

              

Som vanligt åt vi frukost på den söta restaurangen som ligger precis vid vattnet. Den tillhör hotellet. Sen gick vi hem och smörjde in oss med solkräm och packade ihop våra saker, för att sedan bege oss ner till piren. Där köpte vi biljetter till en u-båt som hette Neptunus. Kl. 11 åkte vi ut med u-båten. Det var riktigt kul och vi såg många fina och coola fiskar (bla regnbågsfisk och trumpetfisk) och två skeppsvrak! De var från 1920 och 1965. När åkturen var slut spelade dem "Yellow submarine" och alla sjöng med! U-båten var nämligen knallgul. Efter det åt vi lunch hemma (mackor) och efter en liten siesta gick vi ner till poolen och badade och solade. Sen gick jag och pappa och köpte frimärken och postade några vykort. När vi kom tillbaka åt vi glass och sen pausade vi på hotellrummet. Vid sex gick vi ner på stan och åt middag på en restaurang.

Tisdag 11/12

                       

Jag vaknade vid åtta och gick och åt frukost. Sen gick vi hem till hotellrummet igen och jag läste en bok. Sen packade vi badkassen och begav oss ner mot stranden. Vi åt glass på en gullig restaurang och kollade på när Magnus och morfar vindsurfade. Sen åt vi lunch och efter det gick vi tillbaka till hotellet. Sen köpte jag presenter till mina kompisar i en liten affär och sen åkte vi på en liten utflykt. Vi fick åka i en jeep och det skakade jättemycket eftersom vägarna var så buckliga. Först stannade vi och kollade på sköldpaddor. De var jättesöta och vi fick klappa dem! Nästa stopp var en saltgruva som hade två sjöar med salt. De var så salta att vi flöt när vi badade där. Det var jättecoolt! Sist åkte vi till en förskola i Espargos (huvudstaden) och fick kolla lite hur det var där. Det kändes lite skumt. När vi kom hem åt vi middag på morfar och Ann-Britts altan.

Onsdag 12/12

           

Jag vaknade halv åtta (tidigt, jag vet) och klockan åtta gick vi och grattade morfar. Han fyllde 70! Sen åt vi frukost och jag lekte lite med Lisa och Molly. Sen läste jag en stund och sen gick vi ner till poolen. Jag solade, läste och badade. Efter det åt vi lunch på hotellrummet och sen gick vi tillbaka till poolområdet. Vi åt glass och mamma och pappa snorklade. Äntligen såg jag Henke Larsson, haha! Han bodde på samma hotell som vi. Vid sex gick vi hem till morfar och Ann-Britt. Vi sjöng "Ja må han leva" och han fick lite presenter av oss. Sen drack de vuxna champagne och pratade och sen gick vi till en jättefin (och lyxig) restaurang och åt middag under stjärnorna... På vägen hem fick vi lyssna och kolla på några killar som dansade och spelade trummor. De var grymma!

Torsdag 13/12

     

På morgonen åt vi vår allra sista Kap Verde-frukost. Sen gick vi tillbaka till hotellrummet för att packa våra väskor. Sen åt vi lunch på hotellrestaurangen och kl. 1 åkte morfar och Ann-Britt hem. De skulle åka med ett annat plan. Sen badade, solade och njöt av vår sista dag på Kap. På kvällen åt vi middag på samma restaurang, de hade supergod pizza! Sen checkade vi ut från hotellet och lite senare kom en minibuss och hämtade upp oss och körde oss till flygplatsen. Där fick vi vänta i kanske en - två timmar och sen fick vi äntligen gå ombord på flygplanet. Ca 8 timmar senare var vi hemma i Sverige igen!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback