dance like you've never danced before

Tävling i Kalmar 7/11

Efter ett 2,5 timmar långt matteprov, franska och mediekunskap gick jag från skolan och åkte in till centralen för att vänta på bussarna som skulle ta oss 100 dansare från Kindahls till Kalmar. Vi åkte ungefär halva vägen innan vi stannade och åt och sen kom vi fram till hotellet någon gång på kvällen. Då träffade jag och mamma Joss as familj en snabbis och sen gick jag och lade mig. På morgonen fixade jag mig, åt hotellets sjukt goda frukost och våfflade håret. Sen checkade vi ut och tog bussen till tävlingshallen.

Väl där hämtade vi ut våra nummerlappar och värmde upp. Sedan var det någon slags inmarsch och efter det började tävlingen med par. Vi dansade första normalen, gick vidare direkt till semin med tre kryss från domarna och åkte sedan ut innan finalen med bara ett kryss. Vi kom 7/9 av 16, så ingen prick där... Synd att vi inte ens kom till final :( Sen var det singeldisco och jag dansade första normalen, gick vidare direkt utan 2nd try, dansade andra normalen, gick vidare till semin och dansade den. Sen ropade domarna att det blev omdans av vår semi så då fick jag dansa en gång till... Det var galet jobbigt och jag var jättetrött! Men sen såg jag att jag hade gått vidare till FINALEN! Jag var så glad när jag dansade den sista gången för jag visste ju att jag hade fått prick :)

Sen var det dags för prisutdelning och först ropade de upp trean, och det var inte jag... Sen ropade de upp tvåan och det var jag!!! På andra plats av 45 dansare, helt sjukt! Så jag fick en prick och gick upp i silver :D Helt överlycklig gick jag tillbaka till bussen för att åka hem till Stockholm igen. Vi var inte framme förrän kvart i tolv, eftersom det var någon bilolycka så fick vänta i typ en timme. Men det var en jätterolig resa!


Mamma filmade ingenting tyvärr, men här kan ni se ett klipp från när jag dansade på förra tävlingen:


Kommentarer
Postat av: klara

åååååh!! GRATTIS AGNES :D så jäkla grym du är. 2A!!!! Det är så bra så det knappt är sant, grattis grattis igen sweetie <3 <3 <3 <3

Datum: 2009-11-08 | Klockan: 11:58:39
URL: http://stylebyklara.devote.se
Postat av: Sofia

GRATTIS GRATTIS GRATTIS än en gång! :D pusspuss <3<3

Datum: 2009-11-08 | Klockan: 12:12:53
URL: http://sofiaoline.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis till andraplatsen snyggo!!

Datum: 2009-11-08 | Klockan: 18:58:29
URL: http://elinberglunds.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback