SVARTLÖGA

Nu är jag hemma igen! Gud vad roligt vi hade det!

Måndag
Tio i åtta samlades alla hemma hos mig och sen skjutsade Mats oss till tunnelbanan. Sen åkte vi med all packning (och det var inte lite) till Strömkajen där båten skulle gå klockan 8.45. Vi spelade kort och åt lunch på båten, pannkakor (!), och sen kom vi fram ungefär tolv. Karin och Ellinor kom och mötte oss och de hade med sig en cykelkärra som vi kunde lägga våra väskor på. Jag, J:na och S cyklade på några gamla rangliga cyklar. Det var jätteläskigt :S När vi kom fram gick vi ner till bryggan och badade och sen fixade vi lite i våra rum, badade vid en sandstrand, badade lite till och sen åt vid middag, tortilla, det är verkligen supergott, min favoritmat :) På kvällen drack vi te och åt kardemummaskorpor och spelade kort.. Mysigt! När det blev mörkt gick vi ner till bryggan igen och badade näck mitt i natten :D

    


Tisdag
Vid typ halv tio gick vi upp och gick ner till bryggan och tog ett morgondopp :) Sen gick vi upp och åt jättegod frukost. Karin hade till och med bakat eget bröd! Sen rodde vi lite med optimisten och sen åkte vi ut till en ö som heter Vitgrund och där badade vi från värsta roliga hoppklippan och spelade kort som vanligt ;) Vi fikade där också! Sen åkte vi hem och åt lunch vid tre... Lite tvärtom där :P Sen gjorde vi lite andra skojiga saker och till middag grillade vi grillspett! Mmm, vi fick så himla god mat hela tiden... Jag åt verkligen JÄTTEmycket!! Sen grillade vi marsmallows och spelade kubb. Jag och Julia vann sååååå stoort!!! Mitt i natten badade vi igen, det var superkul!

    


Onsdag
Idag städade vi mest men det var roligt det med :) Vi hann med ett bad också! Roligt, roligt :) Jag, Julia och Jossa klippte gräset (det var ganska svårt haha) och sen fick vi skjuts av en granne på hans traktor. Det var en grålle, morfar har också en sån! Så vi fick sitta på en "vagn" efter ovanpå all packning. Gud vad mycket packning vi hade alltså. Puh... Sen kom ångbåten vid två och vi åkte hela vägen hem till Stockholm igen. Vi spelade kort och åt lunch på båten, den här gången åt vi köttfärspaj och jag köpte en brownie och en chokladkaka också :D Vi kom fram klockan 6 ungefär och sen fick vi åka med i Jossas bil!

    

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback