Fredag & Lördag

Fredag

Första dagen på jullovet... Åh så skönt! Jag och Lisa var hemma ensamma. Lisa kollade på teve, jag spelade piano och satt vid datorn och så gjorde vi isballonger. Vi fyllde ballonger med vatten och så lade vi ut dem utomhus så att de skulle frysa till is. Klockan fyra gick jag, Rebecca och Sofia till torget och köpte en lykta som present till kerstin. Sedan gick vi till slottet där vi skulle ha pianouppvisning. Efter ett tag blev vi insläppta och så fick vi "känna lite på pianot" ;) Det kändes bra, haha! Sen fick vi ta fram lite stolar och sånt och kvart över fem kom alla föräldrar och Jossa och Julia! Sen spelade alla, och som vanligt var jag, R och S sist. Först spelade Sofia, hon var jättebra! Sen spelade jag. Puuh, det gick faktiskt bra! Jag spelade typ inga fel :D Sen spelade R och hon var också jättebra :) Efter att alla hade spelat fick vi bullar och saft och sen var pianouppvisningen slut. Alla fem tog sällsis hem och jag och Jossa gick hem till mig. Vi åt middag och spelade Piano, Piano och lyssnade på julmusik <3 Sen kom Rebbs och vi kollade på Bruce den allsmäktige. Så himla rolig XD Sen gick Rebecca hem och jag och Jossa flummade i en timme...



Lördag

Jag gick upp och åt frukost, klädde på mig och läste nya FRIDA. Sen satte vi oss i bilen och åkte till Soja! Efter en timme var vi framme. När vi kom in så kom kattungarna instörtande och mamma fick hålla i Soja <3 Sen efter en stund släppte vi in henne i resburen och så satte vi oss i bilen igen. Soja kräktes en gång och bajsade en gång. Åh, stackarn, hon var typ bilsjuk :'( När vi kom hem igen så bärde vi in henne och öppnade buren. Vi stängde till så hon bara kunde vara i köket och i lilla hallen. Hon gick nästan direkt ut ur buren och började undersöka rummen och allt. Det var jättekul att se! Snart kom hon fram och började nosa på oss och vi kunde hålla och klappa henne <3 Hon är heeeelt underbar! Hon lekte väldigt mycket i sin kattlåda (hon kissade där en gång!), drack vatten och åt till och med av torrfodret! Wihi! Sen lekte vi med henne jättemycket. Hon jagade massa bollar och grejer :D Sen blev hon trött och nu har hon gått och lagt sig i en "sovplats"... SÅ HIMLA SÖT! Jag kan fortfarande inte fatta att hon är vår och att jag har en katt nu. Älskar henne <3

Kommentarer
Postat av: josefine

åå, gud va kul det låter :) hon kommer få bästa matten ju :)

Datum: 2007-12-22 | Klockan: 18:53:03
URL: http://joosefiines.blogg.se
Postat av: Agnes

hihi, tack :) hon är supergullig!

Datum: 2007-12-22 | Klockan: 20:09:32
URL: http://enoimreh.blogg.se
Postat av: Sofia

gud vad kuuuul !! åhh, vad söt hon är! fett roligt asså :D puss på dej, hälsa SOja :)

Datum: 2007-12-22 | Klockan: 21:02:19
URL: http://soffliz.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback