Kap Verde del 1/2

Torsdag 6/12

              

Jag gick upp ganska tidigt och duschade och tvättade håret. Sen åt jag frukost och packade det sista. Sen åkte jag och mamma till Vällingby en snabbis. Jag köpte två linnen från H&M och en bikini från Stadium, hehe ;) De var faktiskt den enda affären som hade bikinis! Sen åkte vi hem i racerfart och åt lite lunch och sen åkte vi taxi till Arlanda. Där träffade vi mina kusiner och checkade in. Sen fikade vi tillsammans allihop på ett café på flygplatsen. Jag åt en supergod chokladcroissant! Mums. Sen köpte jag en tidning och två böcker (och mamma köpte en julklapp till mig!). Efter det gick vi ombord på flygplatsen. Under sju och en halv timme läste jag, sov lite, lyssnade på musik och åt äcklig flygplansmat och drack gott té :) Planet landade kl 9 och sen fick vi stå i kö jättelänge för att få visum och sånt. Till slut fick vi i alla fall våra väskor och åkte med en buss till hotellet. Jag sov på bussen för jag var så himla trött... När vi kom fram till hotellet var det kolsvart ute och när vi fått vår rumsnyckel gick vi direkt till rummet och packade upp och sen ramlade vi i säng. Så jag hann inte se så mycket av Kap Verde den här dagen.



Fredag 7/12

              


Efter att jag hade sovit några timmar på en stenhård säng gick jag upp och åt frukost. I frukostmatsalen, som hade utsikt över det turkosa vattnet, träffade vi morfar och Ann-Britt som redan hade varit där i en vecka. De var jättebruna! Sen gick vi och mina kusiner på ett välkomstmöte och bokade en eftermiddagsutflykt till tisdagen. Efter det bytte vi om till bikinis och jag badade i poolen och lite i havet. Hotellet låg precis vid havet. Det var kallt i poolen :( Sen gick jag, pappa, morfar, Magnus (min morbror) och Ann-Britt en liten rundtur i stan. Gud vad varmt det var! När vi kom tillbaka gick vi och åt lunch på en restaurang, och sen gick vi hem igen. På hemvägen köpte vi vykort och solglasögon till mig :) Jag gillar inte solglasögon så mycket, men det är absolut nödvändigt på Kap Verde eftersom det blåser så himla mycket så man får sandkorn i ögonen hela tiden... Sen åt vi lite godis på hotellrummet och jag läste en bok vid poolkanten. Sen gick vi och åt middag och sen gick jag och lade mig.



 

Lördag 8/12

              

Jag gick upp vid nio och gjorde mig i ordning. Sen gick vi ner till frukosten. Jag åt bröd med ost, juice, sockerkaka, ägg och bacon. Det var gott :) Efter frukosten gick vi till stranden och badade i jättestora vågor! Det var skitkul! Sanden var jättefin och den blev inte sådär varm så man bränner av sig fötterna. Aja, efter badet (och det obligatoriska sandslottsbygget) gick vi och åt lunch på en gullig restaurang precis vid havet. När vi kom hem skrev jag vykort till mina kompisar och sen badade vi i poolen! Efter det gick vi tillbaka till hotellrummen. Jag läste en liten stund och sen åt vi middag i mina kusiners hotellrum. Sen lyssnade jag på musik, åt godis och sen somnade jag.



Söndag 9/12

              


Vi gick upp och åt som vanligt frukost. Sen smörjde vi in oss med solkräm och begav oss till stranden. Där badade vi i vågorna igen! Sen åt vi lunch på en hotellrestaurang och sen solade jag ett tag och läste en bok. Efter det gick vi tillbaka till stranden igen. Pappa hyrde en body-bord (typ en surfbräda fast man ska ligga på den istället för att stå upp) som vi surfade med i några timmar. Det gick inte så bra för mig, för jag ramlade av hela tiden och gjorde massa kullerbyttor under vattnet. Jag lovar, det var inte trevligt! :) Sen gick vi tillbaka till hotellet och åt jättegod glass i solnedgången. Sen tog vi en liten paus på hotellrummet och sen gick vi ut och åt middag på restaurang. Det var jättegott! Sen gick vi hem och sov.



 

Det var första delen av Kap Verde-resan! Hoppas ni gillade det (om ni nu orkade läsa allt!). Nästa del kommer snart, jag vet inte riktigt när, men håll utkik ;)

Kommentarer
Postat av: josefine

det låter ju hur mysigt som helst!!

Datum: 2007-12-18 | Klockan: 18:18:13
URL: http://joosefiines.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback