Blogglista

01. Hur länge har du bloggat?
Sedan i maj 2006, alltså snart två år.
02. Hur såg din bild av bloggar/bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag gillar alltid att testa nya grejer, så jag bestämde mig bara helt plötsligt för att prova att blogga. Då hade jag nästan aldrig läst någon annans blogg så jag visste inte så mycket om andra bloggar/bloggare.
03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Hm, jag tror nog att det var Kenzas blogg!
04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Usch, de är verkligen hemska! Egentligen vill jag bara radera alla töntiga gamla inlägg, men det är ju kul att ha kvar och läsa när man blir äldre, haha :) 
05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har mina favoritbloggar som jag läser ofta och de är ungefär 10 stycken.
06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag tror de flesta är dagboksbloggar men jag vet inte riktigt!
07. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Blondinbella är väldigt olik mig men jag gillar hennes blogg ganska mycket. Samtidigt som jag stör mig på den (och henne).
08. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Alla mina kompisars bloggar är väl ganska lika min, eftersom vi liksom är med varandra på fritiden och i skolan och då skriver vi ju om ungefär samma saker ibland :P
09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 
Hm, de tycker väl att de är kul hoppas jag :) 
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog, men jag har inte frågat dem!
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jaa, jag tycker att det funkar rätt bra. Eftersom min blogg är ganska liten och det inte är så många som läser kan jag skriva ganska fritt. Men jag skriver tex. inte vad jag heter i efternamn, min adress eller vilken skola jag går i.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag gör aldrig "Dagens outfit" på bloggen, men jag har funderat på att göra det någon gång. Har väl aldrig orkat, och det känns lite modeblogg-wannabe, hehe ;) Jag bloggar inte heller om politik och sånt, pallar liksom inte.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jadu, det är ju alltid kul att få bekräftelse från folk eftersom man verkligen lägger ner tid på bloggen och så, men till största del bloggar jag för min egen skull. För att jag tycker det är kul!
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Kanske det. Jag vet faktiskt inte riktigt, eftersom jag mest läser såna som jag känners bloggar.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nä :)
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Hm, nej det tror jag inte! Fast man kanske inte ska skriva allt för personligt, om man inte är beredd på konsekvenserna.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall; hur har du hanterat detta?
Nej, det har aldrig hänt. Jag har nog aldrig fått en RIKTIGT taskig kommentar och det är jag väldigt glad för :) Så det har inte varit så svårt att hantera, hihi. 
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Inte som jag kommer på just nu.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdelar? Jag vet nog inga nackdelar, iaf för mig. Jag tror inte jag skulle blogga om det inte var något positivt.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Oj oj oj, jag hoppas det! :) Eftersom jag älskar att blogga och skriva så känns det bara konstigt att sluta. Det skulle vara om det blev väldigt mycket i skolan i gymnasiet men då kanske jag bara skulle skriva lite mer sällan. Jag tror säkert att mitt bloggande kommer ha förändrats lite. Jag menar, mitt liv har ju säkert också förändrats då så...
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Eh... jag vet inte riktigt :)
22. Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det betyder väl ganska mycket. Det är alltid skönt att få skriva av sig och så kommer det vara så kul att kolla tillbaka på när jag blir äldre. Jag är glad att jag började blogga så tidigt också.
23. Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Man har väl fått många nya idéer och inspiration från andra bloggar. Sen är det alltid kul när någon har skrivit något nytt. Det är liksom lite vardagsunderhållning.
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Alla som inte gjort den än!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback