Årsresumé 2008

Januari

 
Nyårsafton
Vi firade att 2007 blev 2008 med våra grannar och Sofia och hennes familj i år igen!


Födelsedag
Jag fyllde fjorton och fick mest pengar i present. Och ett PlayStation 3 till hela familjen :)


Min fest
Jag hade fest för mina kompisar och temat var fjårtis ;) Tack för alla presenter, söton <3

Februari

 
Skidresa med skolan
Hela skolan åkte till Romme och åkte skidor under en dag. Det var soligt, snöigt och riktigt kul:)


Klara föddes
Den 11 februari fick jag en liten kusin! Hon är hur söt som helst <3


Studiebesök på Sony BMG
Ingen Darin tyvärr, men en massa platinaskivor på väggarna! :O


Åre på sportlovet
Hela familjen åkte till Åre och åkte skidor under fyra dagar. Vi bodde på pensionat och det var jättemysigt!

Mars


Påsklov
Det var inte så mycket som hände den här månaden, utom påsklovet då!

April


Fallskärmshopp
Den 1 april hoppade jag fallskärm! April, april ;) Skulle aldrig göra det, jag är ju höjdrädd!


Kelly Clarkson-konserten
Kelly spelade live för första gången i Sverige i Annexet. Jag och Klara var där och det var en helt amazing konsert! :)


Prao
Jag praoade i två veckor: 9 dagar på bokhandeln i Vällingby och en dag på SvD :)


Gröna Lund
Hela skolan fick åka till Gröna Lund gratis! En riktigt rolig dag tillsammans med vännerna :)

Maj


Elevens val
Jag och Rebecca jobbade med skoltidningen. Vi fick bland annat åka på studiebesök till Sthlm City och vi skrev en artikel om vad man kan göra i Stockholm på sommaren!


Uppträdanden på Maxim-teatern
Den 18, 24 och 25 maj med jazz&showen och showcase. Det var hur kul som helst :)


Dans i mitt hjärta
Dansuppträdande i Kungsträdgården med jazz&show-gruppen. Vi ägde, tjejer ;)

Juni


Pianouppvisning I
Jag spelade "Så skimrande var aldrig havet" och "License to kill" med vännerna. Det gick bra!


Invigningsfesten
Den 5 juni med mina underbara bästa vänner och systrar <3 En av de bästa dagarna i mitt liv!


Gröna Lund
Den 6 juni tillsammans med systrarna! Vi hade så himla kul, kommer aldrig glömma den här dagen <3


Skolavslutning
Den 11 juni! Äntligen slutade jag åttan och blev jättenöjd med mina betyg :)


Konfirmationsläger
Den 14 juni åkte jag iväg på läger. Träffade massa nya kompisar och hade hur kul som helst!


Midsommarafton
Vi firade midsommar på lägret och dansade runt stången och åt middag utomhus! Mys <3


Konfirmation och dop
Jag och Rebecca döptes och allihopa konfirmerades i kyrkan den 29 juni. Tack för alla presenter <3

Juli


Sommarlov
Den här månaden spenderades på västkusten. Vi gick på Liseberg, solade och badade, shoppade på bryggan och spelade tennis! Så himla underbart <3

Augusti


080808-dagen...
... spenderades självklart i stan! Vi kollade på vattenkriget, köpte I <3 08-tröjor och myste runt i Kungsan!


Ung 08-festivalen
Den 13 juli var jag och Jossa där och fick varsin SL-tatuering och kysstes för klimatet bland annat ;)


Skolstart
Jag började nian den 18 augusti. Inte så kul :/


Gåseborg
Vi åkte på "klassresa" den 28-29 augusti och jag och Jossa dygnade i vindskyddet och hade allmänt trevligt :)

September


Hämtade Tassa
Den 4 september kom vår lilla kattunge äntligen hem till oss!


Discotävling I
Den 20 september tävlade jag och Jossa i disco för första gången i Täby. Det gick sådär ;)

Oktober


Darin-signering I
Den 25 oktober var det signering i k:fem i Vällingby. Jag och Sofia fick träffa Darin två gånger, först på morgonen utanför personalingången och sen på själva signeringen <3


Paris på höstlovet
Vi åkte till Paris i fem dagar tillsammans med familjen M. Det var dåligt väder men jag bara älskar Paris! Världens underbaraste stad :)

November


Gymnasiemässan
Jag var på mässan i Älvsjö den 15 och 16 november, en gång med skolan och en gång med mamma.


Pannlugg
Jag klippte lugg den 20 november. Jag blev ganska nöjd faktiskt ;)


Darins gratiskonsert
Vi var på Darins secret show i Fryshuset och han ägde :) Han sjöng några av låtarna från Flashback. Vi vinkade till honom (och han vinkade tillbaka) i taxin efteråt!


Adventskonserter
I Blå Hallen med alla roliga människor :) Jag fick vara ängel det här året också!


Dansuppvisning...
... i Hässelby med Kindahlarna. Vi uppträdde med måndagsdansen och paren och det var fett kul :)

December


Flashback släpptes
Den 3 december släpptes äntligen Darins nya album Flashback. Åh, jag älskar alla nya låtar, de är så bra! <3


Darin-signering II
Jag, Rebecca och Sofia var på signeringen på Åhléns City den 5 december. Han var så snäll mot oss och vi fick en massa saker signerade <3 U ROCK!


Discotävling //
Jag och Jossa var och tävlade i Hallsberg. Den här gången gick det mycket bättre och vi kom t.o.m. till semi i par! :)


Darin på The Voice
Jag hade vunnit en tävling och jag och några andra tjejer fick vara med i studion och fika med honom efteråt. Oförglömligt!


Pianouppvisning II
Jag spelade "Himlen i min famn" och "James Bond" med vännerna. Det gick sådär :/


Terminsavslutning
Den 18 december var det avslutning! Vi i kören sjöng och sen fick vi våra betyg. Jag blev mer än nöjd! :)


Lady Gagas gratiskonsert
Jag, Jossa och Julia såg bla. Danny och Lady Gaga live på Berns. Sen åt vi middag på Taco Bar! Mys <3


Julafton
Den 24 december var det dags som vanligt ;) Jag fick bla. en mycket efterlängtad iPod!


Nyårsafton
Snart är det nytt år igen och dags att fira att 2008 blir 2009. Det kommer bli en magisk kväll, I promise! ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

GOTT NYTT ÅR !

Datum: 2008-12-31 | Klockan: 17:24:20
URL: http://rebecca22.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback