Åre dag 4

Hej!


Skriver om igår igen... Först gick vi upp och åt som vanligt frukost i matsalen och satte på oss skidkläder. Sedan gick vi upp till backen, vilket är väääldigt jobbigt, och när man kom upp var man helt slut. Då satte vi på oss skidorna och åkte upp med liftarna. Sen skråade vi över från Duved (där vi bor) till Tegefjäll och när vi kom upp till toppen träffade vi familjen A :) Så vi åkte skidor med dem hela dagen. Vi åkte "Vildmarksstigen" som är som en rolig slinga med olika djur som sjunger sånger och sånt, haha. Sen åkte vi off-pist i lössnö (och djup var den). Så himla härligt! På förmiddagen pausade vi inne i en liten värmestuga framför en öppen eld. Vi käkade bullar och choklad. Sen vid halv två pausade  vi på ett café som var ett indiantält. Det var riktigt coolt :) Där åt jag och Lisa våfflor och mamma och pappa hamburgare. Vid tre var vi så himla trötta (det är jobbigt att åka i lössnö!) så vi åkte tillbaka till Duved och hem till pensionatet. Jag och Lisa satte oss i soffan och kollade på Gilmore girls och Top Model, hihi :) Sen gjorde vi oss fina och åkte in till Åre "centrum". Där gick vi på restaurang med familjen K. Jag åt pannbiff med potatis och lingon och till efterrätt blev det glass med chokladsås. Det var jättegott :) Efter det åkte vi hem till pensionatet igen och sen somnade vi tidigt.


Snöiga hälsningar
Agnes <3




Idag kommer jag hem! :D Vi åker om bara någon timme så vi kommer hem ikväll vid sex-sju nångång. Längtar efter Soja och kompisarna <3 Men nu ska jag käka frukost.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback