Pianouppvisning!

Hej hej :)


Idag är det tisdag och vi hade en väldigt chill dag i skolan! Först hade vi engelska och då gick vi bara igenom några grejer och så... Vi ska ha betygssnack i engelskan imorgon :) Sen hade vi svenska och då satt alla ute och jag, Julia och Rebecca skrev på våra diktanalyser. Jag ska nog lämna in den på måndag tror jag. Efter det hade vi matte och då fick vi också sitta utomhus och spela spel samtidigt som hon hade betygssnack med en i taget. Jag kommer få MVG :) Sen hade vi lunch och sista lektionen var NO. Då var vår lärare borta, så jag lämnade bara in min ficklampa och sen gick vi ut och satte oss i solen igen och ritade en skiss av ett cykelställ till vår träslöjdslärare. Sen slutade vi och jag gick hem och duschade, tvättade håret, målade naglarna och lite sånt... ;) Sen gick jag och Rebecca hem till Sofia och övade på pianot och myste <3

Efter det gick jag hem en snabbis och slängde i mig lite mat innan vi cyklade till torget. Där köpte vi en present till vår pianolärare Kerstin. Vi köpte en stålkruka typ (lite svårt att förklara) med två blommor i! De var jättefina :) Sen åkte vi till slottet där vi skulle ha uppvisning. Väl där fick vi hjälpa Kerstin att sätta upp syntharna, ställa fram stolar, bullar, saft, platsglas m.m. Sen fick vi också köra igenom våra låtar lite snabbt och spela "License to Kill" en gång. Det gick bra! Sen började alla föräldrar kommaoch jag blev fett nervös. Jossa kom också och hon såg ut som en neger :O Söto <3 Anyway,  "License to Kill" var det första numret då vi skulle spela fyrhändigt (alla tre). Usch, det gick inte så bra, haha XD Spelade massa fel men mamma och pappa sa att det inte hördes så det var ju tur... ;P Sen gick vi och satte oss igen och några nummer senare var det dags för mig, som var först ut av oss tre, att spela mitt stycke! Jag spelade "Så skimrande var aldrig havet" och det gick jättebra :) Inga fel, hihi... Sen spelade även Sofia och Rebecca och de var superduktiga :) När alla hade spelat upp så fick vi käka bullar och saft och sen sa vi hejdå till Kerstin och cyklade hem. Sen satt jag, Rebecca, Sofia och Jossa i Lilla Parken ett tag. Det var mys <3

Kram och puss, tvåvåningsbuss ;)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback